Emlak Danışmanlığı Sertifikası​

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır? 2023

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır? sorusuna aşağıdaki blog ile cevap vermeye çalışacağız, umarım detaylar size yardımcı olur. Başlıyoruz.

Tanımlalar ve Kısaltmalar;

Mesleki Yeterlilik Kurumu : Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK), meslek standartlarını temel alarak, teknik ve meslekî alanlarda ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim, ölçme ve değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırmaya ilişkin faaliyetleri yürütmek üzere 21 Eylül 2006 tarihli ve 5544 sayılı “Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu” ile kurulmuştur. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının ilgili kuruluşu olan Kurum; 5544 sayılı Kanunda belirtilen hususlar dışında özel hukuk hükümlerine tabi olmak üzere kurulmuş kamu tüzel kişiliğini haiz, idari ve mali özerkliğe sahip, özel bütçeli bir kamu idaresidir. Kaynak-Vikipedia -> https://tr.wikipedia.org/wiki/Mesleki_Yeterlilik_Kurumu

Myk Sorumlu Emlak Sertifikası: Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Bu ulusal yeterliliğin amacı Sorumlu Emlak Danışmanı (Seviye 5) mesleğinin eğitim almış ve nitelik kazandırılmış kişiler tarafından yürütülmesi ve çalışmalarda kalitenin artırılması için;

  • Adayların sahip olması gereken nitelikleri, bilgi, beceri ve yetkinlikleri tanımlamak,
  • Adayların, geçerli ve güvenilir bir belge ile mesleki yeterliliğini kanıtlamasına olanak vermek,
  • Eğitim sistemine, sınav ve belgelendirme kuruluşlarına referans ve kaynak oluşturmaktır.
  • Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır detaylarını yazımızın alt kısımlarında öğrenecesiniz.

Kaynak: TYC.GOV.TR ->https://www.tyc.gov.tr/yeterlilik/sorumlu-emlak-danismani-seviye-5-myk-mesleki-yeterlilik-belgesi-TR00102254.html

Emlak Sertifikası: Bu kursu uzaktan egitim olarak alabilirsiniz, programın amacı, Temel emlak kavramları, emlakçılığın hukuki ve ekonomik kavramları, emlak pazarlama işlem ve yöntemleri.

Kaynak: Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı ->http://ookgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_06/17105828_54.pdf

Yetki Belgesi: Taşınmaz malların devir işlemi sırasında tüzel kişiliğe sahip olanlardan istenen bir belgedir. Bu belge, kişinin gayrimenkul alım satımı yapabilme izni olduğunu gösterir. Temsilci olarak belirlenen ve bu belgeye sahip olan kişi, bir gayrimenkulü tüzel kişi adına satabilir ya da kiralayabilir.

Kaynak: Sahibinden.com

TTBS: Taşınmazın Ticareti Bilgi Sistemi, Taşınmaz ticaretine ilişkin usul ve esasların düzenlenmesi amacıyla hazırlanan Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında tasarlanmış bir bilgi sistemidir.

Kaynak : TTBS https://ttbs.gtb.gov.tr/#:~:text=Y%C3%B6netmelik,kapsam%C4%B1nda%20tasarlanm%C4%B1%C5%9F%20bir%20bilgi%20sistemidir.

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Yetki Belgesi İle İlgili Genel Bilgiler

Kimler yetki belgesi almak zorundadır?

Taşınmazın ticareti yapan bu sektörde faaliyet gösteren işletme yetkilileri yetki belgesi almaları zorunludur.

Hangi hizmetler Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamındadır?

Yetkilendirme sözleşmesine konu taşınmazla ilgili; taşınmazın (konut, işyeri ,arsa , vb.) alım, satım, kiralama ve bu işlemleri yapabilmek için pazarlayan kişilerin ve aracılık edenler bu yönetmelik kapsamında değerlendirilmektedir.

Yetki belgesi ne zaman ve kim tarafından verilmeye başlanacak?

5 Eylül 2018 tarihinde faaliyete geçmiş olup taşınmaz ticaretiyle iştigal eden tacirler ile esnaf ve sanatkârlara yetki belgesi bu tarihten itibaren TTBS üzerinden Ticaret İl Müdürlüklerince verilebilmektedir.

Kimler mesleki yeterlilik belgesi almak zorundadır?

Yönetmelik kapsamında işletmeye yetki belgesi verilebilmesi için sorumlu emlak danışmanlarından en az birinin Seviye 5 mesleki yeterlilik belgesine sahip olması gerekmektedir. Taşınmaz ticaretiyle iştigal eden işletmelerde pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişiler ise Seviye 4 tipi mesleki yeterlilik belgesi almak zorundadır.Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Hangi belgeler mesleki yeterlilik belgesi yerine geçer?

Yönetmeliğin Resmi Gazetede yayımlandığı 5 Haziran 2018 tarihinde gelir veya kurumlar vergisi kaydı ya da meslek odası kaydı bulunmak kaydıyla tacirler ile esnaf ve sanatkârlarca bu tarihten önce Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığınca yetkilendirilen kurum ve kuruluşlar veya üniversitelerden taşınmaz ticaretine ilişkin eğitim sertifikası mesleki yeterlilik belgesi yerine geçmektedir. 5 Haziran 2018 tarihinden sonra alınan hiçbir sertifika mesleki yeterlilik belgesi yerine geçmemekle birlikte ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarının taşınmaz ticareti ile ilgili alanlarından ya da bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezuniyet mesleki yeterlilik belgesinden muafiyet sağlamaktadır.

Yetki belgesi kişi adına mı işletme adına mı düzenlenecek?

Yetki belgesi işletme adına düzenlenecek olup tüzel kişi tacirlerin birden fazla taşınmaz ticareti yapılan işletmesi olması durumunda her bir işletme için ayrı ayrı yetki belgesi alınması gerekmektedir.

Mevcut emlakçılar ne zamana kadar yetki belgesi alması gerekmektedir?

Hâlihazırda taşınmaz ticaretiyle iştigal eden işletmelere yetki belgesi almaları için verilen süre 31 Ağustos 2020 tarihinde sona ermiş olup mevcut işletmelerin idari yaptırıma maruz kalmamalarını teminen durumlarını Yönetmelikte öngörülen şartlara uygun hale getirerek yetki belgesi alması gerekmektedir.

*Bu süre İlgili bakanlık tarafından çıkartılan tebliğler ile uzatma işlemleri yapılmıştır, güncel olarak 31 Ağustos 2023 son tarih olarak belirlenmiştir.Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Emlakçılık yapılan işletmede başka bir iş ticari faaliyette bulunulması mümkün mü?

Yönetmelikte, taşınmaz ticaretiyle iştigal edilen iş yerinde başka bir ticari faaliyette bulunulamayacağı düzenlenmiş olup yetki belgesine sahip işletmede başka bir ticari faaliyette bulunmasının tespit edilmesi durumunda idari yaptırım uygulanacak ve aykırılığın ortadan kaldırılması için 10 günden az olmayacak şekilde süre verilecektir. Ancak, aykırılığın ortadan kaldırılmaması durumunda 1 yıl süreyle yetki belgesi verilmemek üzere işletmenin yetki belgesi iptal edilecektir.Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Emlak Ofisi aynı zamanda Home Ofis olarak kullanılabilir mi?

Taşınmaz ticareti faaliyetinde bulunulan işletmenin aynı zamanda ikamet amaçlı kullanılması Yönetmeliğe uygun olmadığından yetki belgesi düzenlenmiş işletmenin İl Müdürlüklerimizce yapacağımız denetimlerde ikamet amaçlı kullanıldığı tespit edilmesi durumunda; idari yaptırım uygulanacak ve aykırılığın ortadan kaldırılması için 10 günden az olmayacak şekilde süre verilecektir. Ancak, aykırılığın ortadan kaldırılmaması durumunda 1 yıl süreyle yetki belgesi verilmemek üzere işletmenin yetki belgesi iptal edilecektir.

Konut satışı yapan müteahhitlerin yetki belgesi alması gerekir mi?

Müteahhitler tarafından satışı yapılan taşınmazlar, müteahhidin kendine ait ise yetki belgesi alması gerekmeyecek, ancak başkasına ait olan taşınmazların satışına aracılık da ediyorsa bu durumda yetki belgesi alması gerekecektir.

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Öncelikle MYK tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşuna başvuru yapmanız gerekmektir, bunları myk.gov.tr adresinden öğrenebilirsiniz yada bize başvuru yapabilirisniz.

ikinci aşama sınav takviminizin oluşması, sınav takvimi kuruluş tarafından belirlenir, haftanın her günü sınav yapılabilmektedir. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Sınava girerek başarılı olmanız gerekmektedir, sınavlar iki aşamadan oluşmaktadır. 1. Aşama “Teorik Sınav” Çoktan seçmeli test 60 soru 2. Aşama “Mülakat Sınavı” Yüz yüze sınav.

Bu iki aşamalı sınavı tamamladıktan sonra 10 gün sınav sonucu açıklama süresi olmaktadır, sınav sonuçlarınızı e-devlet sistemi üzerinden veya hizmet aldığınız kuruluştan öğrenebilirsiniz.

Teorik Sınava İlişkin Kurallar

2) Adaylar arasında adayların kopya çekmelerini veya birbirlerinden etkilenmelerini engelleyecek şekilde en az yarım metre boşluk bırakılır. Paravan, vb. şekillerde bölünmüş sınav alanlarının kullanıldığı sınavlarda söz konusu koşul aranmaz.

3) Basılı soruların kullanıldığı sınavlarda kitapçıkların 12 punto’dan küçük olmamak kaydıyla Times New Roman yazı fontunda oluşturulmuş olması, sorulardaki şekil ve şema detaylarının anlaşılır olması, aynı oturumda yer alan adayların aynı soru setine tabi tutulması, aday mesafesinin yakın olduğu sınavlarda soru kitapçıklarının gruplandırılması esastır.

4) İlgili ulusal yeterlilikte aksi belirtilmedikçe, aday sayısının 24’ün altında olduğu teorik sınavlar için (24 dâhil) tek bir değerlendirici görevlendirilmesi yeterlidir.

5) Değerlendirici veya gözetmen sayısının birden fazla olduğu durumlarda değerlendirici(ler) veya gözetmen(ler) sınav alanının farklı noktalarına kamera açısı içinde olacak şekilde konumlanarak sınav güvenliğini artırmalıdır.

6) Teorik sınav süresince sınavını tamamlayanlar haricindeki adayların sağlık problemleri dışındaki herhangi bir nedenle sınav alanlarından ayrılmaları yasaktır. Teorik sınav alanından ayrılan aday ilgili sınavdan başarısız olmuş sayılır. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

7) Adaylar teorik sınav süresince birbirleri ile konuşamaz, birbirlerinden sınav gereci veya yardım isteyemez.

8) Sınav süresince soruların yüksek sesle ve herkesin duyabileceği şekilde sorulması, cevapların da aynı şekilde yüksek sesle ve herkesin duyabileceği şekilde verilmesi gerekmektedir.

9) Sınav sırasında kopya çektiği veya kopya verdiği tespit edilen adayların kimlik bilgileri ve yaşanan durum tutanak ile kayıt altına alınır ve bu adaylar sınavdan başarısız sayılır. Değerlendirici(ler) veya gözetmen(ler) kopya çekmeye veya vermeye kalkışanları uyarmak zorunda değildir, sorumluluk adaylara aittir.

10) Teorik sınavlarda adaylar arası mesafe ve kullanılacak görünürlük materyali Şekil-1’de gösterilen örnek şablona uygun olarak düzenlenebilir. Farklı kitapçıklar veya aynı salonda farklı yeterliliklerde sınav yapılıyor olsa bile bu oturma düzenine uyulmalıdır.

11) Teorik sınav soru kitapçığında kitapçık türü (örn. A Kitapçığı), soru sayısı ve sınav süresi belirtilmelidir.

12) Mülakat sınavlarına ait soru listeleri ve varsa eklerine ait özgün doküman numarası, kodu, sınav süresi ve mülakat sınav sorularının doğru cevapları soruların yanında yer almalıdır.

Kaynak: MYK.GOV.TR

Performans Sınavları

Tehlikeli ve çok tehlikeli mesleklerde gerçekleştirilen performansa dayalı sınavlar için tahsis edilmiş alanlar güvenlik bandı/şeridi ile diğer ortamlardan ayrılır. Bu alana performans sınavına katılan adaylar, kuruluş tarafından ilgili sınav için görevlendirilen kişiler ve denetim ekibi (denetim esnasında) ve ihtiyaç halinde iç doğrulayıcı dışında kimse giremez.

2) Sınav alanlarında acil çıkışları gösteren uyarı işaretleri başta olmak üzere iş sağlığı ve güvenliği önlemleri açısından gerekli tüm işaretler bulunur.

3) Performans sınavı için sırasını bekleyen aday(lar), sınava katılan aday(lar)ı etkilemeyecek ve herhangi bir müdahalede bulunmayacak şekilde uygun bir uzaklıkta bekler. Bu mesafeyi ayarlamak ve müdahalelere engel olmak değerlendiricinin görevidir.

4) Performans sınav alanında sınav gereci sayılmayan ve adayların sınav başarısını olumsuz etkileyebilecek makine, alet, ekipman, vb. bulunmaz. Adayların sınavda kullanacağı malzeme, İSG ekipmanları vs sınav alanı içerisinde, düzgün şekilde istiflenmiş ve adayların rahatlıkla ulaşabileceği şekilde bulundurulur.

5) Kuruluşlar yetkisi kapsamındaki her bir ulusal yeterlilikte yer alan bilgi, beceri ve yetkinlikleri eksiksiz bir şekilde ölçecek sınav prosedürüne/talimatına sahip olmalıdır.

6) Performansa dayalı sınavlarda kullanılacak sınav senaryosu/projesinde; proje ve varsa eklerine ait özgün doküman numarası-kodu, sınav süresi, projenin/senaryonun kaç aday için hazırlandığı ve projede/senaryoda her adayın eşit değerlendirilmesini sağlayacak şekilde yapılan iş bölümü belirtilmelidir.

7) Bir değerlendirici aşağıdaki şartları sağlamak koşuluyla bir gün içerisinde en fazla 12 adayın performans sınavında görevlendirilebilir. Ancak değerlendiricinin bir gün içerisinde, sınavında görevlendirileceği aday sayısı 6 adayın üzerinde ise (6 hariç) kuruluş tarafından kamera çekimi, sınav ortamının düzenlenmesi, kontrolünün sağlanması ve benzeri görevlerin sağlıklı yapılması için değerlendiricinin yanında en az bir gözetmen görevlendirilir.

a) İlgili ulusal yeterlilikte aksi belirtilmedikçe, Ek-1 Performans Sınavları Grup Halinde Yapılan Ulusal Yeterlilikler Listesi1nde yer alan ulusal yeterliliklerde, değerlendirici eş zamanlı olarak en fazla 4 kişiden oluşan tek bir grubun sınavında görevlendirilebilir.

b) Ulusal yeterliliklerde tanımlanan başarım ölçütlerinin, beceri ve yetkinlik ifadelerinin sınav süreci boyunca değerlendirici tarafından ayrıntılı takip edilmesi gereken, sınav esnasında değerlendiricinin adaya sözlü olarak soru iletmesi veya adayın bulgularını sözlü olarak ifade etmesi gereken durumlarda değerlendiricinin sadece 1 adayı değerlendirmesi esastır. Bu gibi durumlarda eş zamanlı değerlendirme yapılamaz.

c) İlgili ulusal yeterliliklerde aksi belirtilmedikçe, a ve b bentlerinde tanımlanan durumlar dışında kalan ulusal yeterliliklerde, adayların performanslarının birbirinden etkilenmemesini sağlayacak sınav ortamının oluşturulması ve etkin, geçerli bir ölçme ve değerlendirme yapılması şartıyla bir değerlendirici eş zamanlı olarak en fazla 3 adayı değerlendirebilir. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

8) Performans sınavlarında kullanılan senaryo/proje ve teknik dokumanlar aday dosyasında ya da sınav evraklarıyla birlikte sınav dosyasında muhafaza edilir.Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

9) Sınav alanında bulunan aday, değerlendirici, gözetmen, denetim ekibi, iç doğrulayıcı, kuruluş personeli, vb. ile sınav alanında bulunması beklenen diğer kişiler için, programsız denetim ihtimali de göz önüne alınarak, ilgili mesleğe uygun yeterli sayıda kişisel koruyucu donanım kuruluş tarafından hazır bulundurulur.

10) İş sağlığı ve güvenliği kurallarını ihlal ettiği ve bu nedenle kendilerini veya sınav alanında bulunan diğer kişileri tehlikeye düşürdüğü değerlendirici tarafından tespit edilen adayların sınavları durdurulur. Söz konusu adaylar sınavdan başarısız sayılır. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

11) Sınavlarda adayların kullanması gereken makinelerden gerekli görülenlerin üzerinde makine kullanım talimatları bulundurulur. İhtiyaç durumunda adaylara makine kullanımı ile ilgili ön bir bilgilendirme yapılır. Adaya sınav öncesi alışkanlık kazanması için birkaç kez deneme yaptırılabilir.

12) Sınavlara ait görüntülü kayıtlarda rahatça tanınmalarını sağlamak amacıyla adaylar, değerlendiriciler ve diğer kuruluş görevlileri sınav boyunca sırt numarası, yaka kartı, vb. tanıtıcı materyal kullanır.

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Yukarıda belirtilen performans sınavları, her meslek için ayrı ayrı belirlenebilir.

Bu yazı detayları: https://runwayakademi.com.tr/myk-emlak-sertifikasi-nasil-alinir/

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır? Diğer Myk Eğitimleri İçin Tıklayın

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır? İletişim Bilgileri İçin

TEORİK – TEST Sınavı Hazırlık Eğitimi Mesleki Yeterlilik Seviye 5 Sorumlu Emlak Danışmanı Sertifika Sınavına Hazırlık Eğitimi Bu eğitim programı Seviye 5 Sınavında başarı sağlamanız için hazırlanmıştır.

Bu kursa katılan 600 kişi aldıkları eğitimde %96 oranında sınavdan başarı sağlamıştır. Eğitimleri tam olarak tamamladığınızda başarı oranınızın yüksek olacağını düşünmekteyiz. Mesleki eğitim alarak kişisel gelişiminizi ve sınavlarda sizleri hazırlayacaktır. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Myk tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlar ile yapılan sınavlarda başarı sağlayabilmeniz için harika bir eğitim, yetkilendirilmiş kuruluş fark etmeden Türkiye’de herhangi bir ilde gireceğiniz sınavlarda başarı sağlanmanız için hazırlanmıştır. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Buradaki Linkten Kayıt Olabilirsiniz. https://www.udemy.com/course/myk-emla… 2019 Haziran’dan çıkartılan yönetmelik gereği, Emlak Danışmanı olarak çalışmak isteyenler veya Emlak Ofisi Açmak isteyenlerin zorunlu almaları gereken Taşınmazın Ticareti Yeki Belgesi Yetki belgesi bilindiği üzere Ticaret İl Müdürlükleri Tarafından verilmektedir.

Taşınmazın Ticareti Yetki Belgesi için başvuru aşamasında sizlerden Üniversiteler tarafından verilen 120 Saatlik Emlak Danışmanı Sertifikası (E-Devlet) ‘te Görüntülenebilen ve Myk Seviye 5 Sorumlu Emlak Danışmanı Sertifikası istenmektedir.

Taşınmazın Ticareti Yetki Belgesi Alabilmek İçin Gerekli Diğer Şartlar ttbs web sitesinde yer almaktadır. Yetki Belgesi Almak İçin Danışmanlık ve Detaylı Sorular İçin Bana Ulaşabilirsiniz. İlgili Bilgilendirme Metni Tapu kütüğüne kayıtlı olsun ya da olmasın taşınmaz alım satımı ve kiralanması ile tapu işlemlerine aracılık eden, taşınmazla ilgili danışmanlık ve yönetim hizmeti veren gerçek veya tüzel kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârların mesleki faaliyetlerini düzenlemek amacıyla hazırlanan Taşınmaz Ticareti Yönetmeliği 05.06.2018 tarihli 30442 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Buna göre 05.06.2018 tarihinden itibaren ilgili yönetmeliğin 6. Maddesinin (d) bendi uyarınca Gerçek kişi tacirler ile esnaf ve sanatkârların kendilerinin, ticaret şirketleri ile diğer tüzel kişi tacirlerin temsile yetkili kişilerinden en az birinin, şubelerde ise şube müdürünün sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) ulusal yeterliliğine dayalı MYK Mesleki Yeterlilik Belgesine sahip olması, ayrıca yine ilgili yönetmeliğin 10. Maddesinn 1. Fıkrası uyarınca İşletmede pazarlama ve satış personeli olarak çalıştırılan kişilerin sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) veya emlak danışmanı (Seviye 4) ulusal yeterliliklerine dayalı MYK Mesleki Yeterlilik Belgelerinden birine sahip olmaları zorunlu hale getirilmiştir. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Kamuoyunun bilgilerine sunulur.

Seviye 5 Sorumlu Emlak Danışmanı Sertifika Sınavı İçin Eğitim Programı.

Taşınmazın Ticareti Yönetmeliğine göre Yetki Belgesi Almanız İçin Zorunlu belge.

Emlak Danışmanı Seviye 5 Sertifikası

Emlak Danışmanı Seviye 5 Sertifikası alabilmek için gerekli olan sertifikayı almak için başvuru yapabilirsiniz. Başvurularınıza ilişkin prosedür alt kısımlarda detaylandırılmıştır.

Emlak danışmanı olabilmeniz için ihtiyaç duyduğunuz tüm içerikleri bulabileceğiniz ve en iyi hizmeti alabileceğiniz belgelendirme kuruluşu olarak hizmet vermekteyiz. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Emlak Danışmanı Sertifikası

Sorumlu emlak danışmanı olabilmeniz için gerekli olan sertifikayı buradan alabilirsiniz.

Şimdi sizlere bu belge ile ilgili nasıl bir sınav olacağınız anlatacağım.

Emlak danışmanı sınavı 2 aşamalı olan bir sınavdır.

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Emlak Danışmanı Seviye 5 Sertifikası Teorik Sınavı

1.Aşama Teorik sınav Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Teorik sınav’da çoktan seçmeli 4 şıklı test sınavlar yapılır.

A1 İSG, Çevre ve Kalite 20 Soru

A2 Pazarlama Stratejisi Geliştirme ve İş Organizasyonu 20 Soru

A3 Emlak Satış/Kiralama ve Sonrası İşlemleri 20 Soru

Bu sınavların her birinden 70 puan ve üzerinde puan almanız gerekmektedir. Bu sınavdan başarılı olduğunuzda 2. aşama olan Performans ( Mülakat ) sınavına geçiş yaparsınız.

Emlak Danışmanı Seviye 5 Sertifikası

Emlak Danışmanı Seviye 5 Sertifikası Performans Sınavı

2.Aşama Performans (Mülakat) Sınavı isminden de belli olduğu gibi mülakat aşaması yüz yüze yapılan bir sınav.

Bu sınavda sınava katılan kişiye ofis yönetimi ve emlak pazarlama, satış konuları ile ilgili sorular yöneltilir.

Sınava giren kişiye bir Şirket Prosedürü verilir ve bu prosedür üzerinden sorular yöneltilir.

Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Emlak Danışmanı Seviye 5 Sertifikası

A2 Pazarlama Stratejisi Geliştirme ve İş Organizasyonu 8-10 Soru

  • Pazarlama Yöntemleri.
  • Yeni Müşteri Kazanımı.
  • Personel Eğitim Planı.
  • Personel İş Organizasyonu.
  • Ofis Maliyet ve Giderleri.

A3 Emlak Satış/Kiralama ve Sonrası İşlemleri 15-20 Soru

  • Portföyün Güncellik ve Güvenirlik Kontrolü.
  • Pazarlama Öncesi Gerekli Evraklar “Yetki Sözleşmesi”.
  • Portföy Kontrol İşlemleri.
  • Tanıtma ve Satışa Hazırlık.
  • Güncel Satış Bedeli Hesaplama.
  • Gelen Tekliflerin Yönetimi.
  • Tapu Hazırlık Aşaması.
  • Tapu Evrakları (Tapu, Kimlikler, Rayiç Bedel, Dask)
  • Tapu Satış Süreci İşlemleri.
  • Satış Sonrası Yapılması Gerekenler.
  • Komisyon Tahsilat İşlemleri.
  • Fizibilite Analiz İşlemleri.
  • Yatırımcı Müşteri Danışmanlığı.
  • Yatırımcı Müşteriye Yatırım Bulma ve Önerme.
  • Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Seviye 5 Emlak

Seviye 5 emlak bu sertifika mesleki yeterlilik kurumu tarafından verilen sınavlarda başarılı bir şekilde bitirmeniz halinde verilir.

Seviye 5 emlak sınavına başvuru şartları aşağıda sırlanmıştır.

  1. Başvuran adayın 16 Yaş ve üzeri olması (Veli Onayı Gerekir)
  2. En Az ilkokul mezunu olmak.
  3. Başvuru formunun eksiksiz doldurulması.

Estimate Cost : 3000 TRY

Time Needed : 12 days 10 hours 30 minutes

Emlak danışmanı seviye 5 sertifikası ile mesleki eğitim alanında emlak seviye 5 sertifikanızı alın ve emlak yetki belgesine sahip olun.

  1. Sertifika AlımıEmlak Danışmanlığı Seviye 5 Sertifikası İle Mesleki Eğitim Alanında Emlakçılık Yetki Belgesi Alın. MYk Emlak Sertifikası ve Yetki Belgesi Başvurusu
  2. Myk Emlak Sertifikası Nasıl Alınır?

Similar Posts